Administratör till Bygg och miljökontorets stab

Jobbannons bild

Brinner du för att ge god service, både internt och till kommunens medborgare och företagare? Vill du medverka vid utveckling av administrativa processer vid bygg och miljökontoret? Då är detta tjänsten för dig!

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en tjänst där du som administratör har en viktig roll som stöd till våra handläggare inom enheterna bygglov, miljö och geodata. Du kommer bli en av två administratörer vid Bygg- och miljökontorets stab. I staben ingår även en systemförvaltare samt en enhetschef som utöver att leda stabens verksamhet även är kontorets verksamhetskontroller.

Om oss

I stabens uppdrag och ansvar ingår hantering av ärenderelaterad administration och allmän kontorsadministration för hela kontoret. Vidare ansvarar staben för kund och leverantörsfakturor, övergripande informationsförvaltning och styrning. Organisatoriskt är staben direkt underställd kontorschef.

Om tjänsten

I tjänsten ingår:

  • Ärendeadministration bygglovsärenden, vi arbetar i ärendehanteringssystem Nova Bygg/Bygg-R.

  • Ärendeadministration åt miljöenheten, där arbetar vi i ärendehanteringssystemet Castor.

  • Allmän kontorsadministration för hela kontoret.

  • Hantering av kund och leverantörsfakturor.

  • Utlämning av allmän handling.

  • Övriga uppdrag som kan bli aktuella är stöd åt enhetens systemförvaltare för utveckling av rutiner i ärendehanteringssystem Nova-Bygg.

Då kontoret arbetar med utveckling av våra tjänster så är det en fördel om du är intresserad av processutveckling inom det administrativa området. Då staben är en liten enhet kan det över tid tillkomma övriga uppdrag som till exempel brandskyddskontrollant, miljöombud och andra liknande uppdrag.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har:

  • några års erfarenhet som administratör från en bygglovs- eller miljöverksamhet.

  • kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

  • erfarenhet från något av ärendehanteringssystemen Nova-bygg/Bygg-R eller Castor.

  • kunskaper om plan och bygglagen (PBL).

Det är meriterande om du har:

  • kunskap om de lagar och förordningar som styr kommunal verksamhet som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

  • kunskap om Miljöbalken.

  • arbetat med utveckling av administrativa processer.

  • upprättat rutiner för administrativa arbetsuppgifter.

Som person är du relationsskapande och samarbetsorienterad genom att du är öppen och lyhörd för verksamhetens behov och bidrar med egna erfarenheter. Vidare är du strukturerad vilket för oss innebär att du har en god förmåga att arbeta enligt tydliga processer och rutiner med fokus på gemensamma mål. Vi tror dessutom på att du behöver vara initiativtagande för att passa i rollen, det genom att du både självständigt och tillsammans med dina kollegor hittar lösningar på olika utmaningar. 

Ansökan

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen.

Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på www.upplandsvasby.se/arbetsgivare

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten som Administratör/Administrativ assistent Upplands Väsby kommun

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning

Heltid

Sysselsättningsgrad

100

Tillträde

Enligt överenskommelse

Löneform

Månadslön

Antal lediga befattningar

1

Referensnummer

770067

Sista ansökningsdag

2024-11-17

Kontakt

Julia Bzdusek,0859097704

Senast uppdaterad: 6 april 2021