Kontakt

Välkommen att kontakta kommunens kontaktcenter Väsby Direkt. Väsby Direkt svarar på dina frågor eller vägleder dig till rätt person och verksamhet på kommunen.

Chatta med oss

Du kan även chatta med oss om generella frågor. Chatten är öppen måndag-torsdag klockan 10.00-16.00 samt fredagar klockan 10.00-15.00. Du hittar chatten längst ner till höger på varje webbsida. Om du önskar hjälp i ett personligt ärende vänligen ring oss.

Söker du en särskild person inom kommunens verksamheter? Kontakta oss på Väsby Direkt så slussar vi dig rätt.

Här finner du snabblänkar till vanligt förekommande e-tjänster.

Väsby Direkts ordinarie öppettider

Öppettiderna gäller kontaktcenter och besök till receptionen på Dragonvägen 86 (i Väsby Centrum).

Måndag-onsdag 08.00–17.00
Torsdag 08.00–18.00
Fredag 08.00–15.15

Dag före röd dag samt klämdagar har vi öppet 08.00-12.00

Alternativ i talsvar vid telefonsamtal till Väsby Direkt

Alternativ i talsvar vid telefonsamtal till Väsby Direkt

Knappval

Äldreomsorg och LSS

tryck 1

Ekonomiskt bistånd, familjerätt och övrig socialtjänst

tryck 2

Barnomsorg, grundskola och skolresor

tryck 3

VA och kretslopp

tryck 4

Bygga, bo, miljö och företag

tryck 5

Felanmälan gata/park och fastighet

tryck 6

Telefonist och övriga frågor

tryck 9

Du kan när som helst trycka * för repetition. För övriga frågor väntar du kvar eller trycker 9 för att komma till telefonist.

Om du vet vilket tryckval du vill komma till går det bra att trycka siffran direkt då informationen om tryckval spelas upp.


Besöksadress

Dragonvägen 86

Postadress

Upplands Väsby kommun
194 80 Upplands Väsby

Fakturaadress

Upplands Väsby kommun
Box 86
194 22 Upplands Väsby

För frågor gällande vinterväghållning kontakta Väsby Direkt 08-590 970 00.

Journummer

Avdelning

Telefonnummer

Socialjour

010-444 05 00

Gata/Park jour (ej vinterväghållning)

08-590 973 01

Kommunala fastigheter

08-590 974 77

Vatten och avlopp

073-910 47 71

Gatubelysning

08-732 57 13

El

020-67 00 67

Kontakta förtroendevalda

Kontaktuppgifter till kommunens förtroendevalda hittar du i förtroendemannaregistret.

Kommunens förtroendemannaregister

Svara på vår enkät och hjälp oss att bli bättre!

Vi på Väsby Direkt genomför just nu en servicemätning i hur du som medborgare upplever vår service och vårt bemötande. Om du är i kontakt med oss på kontaktcentret Väsby Direkt så kan du få en enkät på sms eller mejl med tre korta frågor. Ditt deltagande är självklart helt frivilligt, men vi blir väldigt glada om du har möjlighet att ge oss din feedback! Alla svar är helt anonyma.

Vi kommer under året att analysera resultaten och använda dem för att göra förbättringar där det behövs och bibehålla eller förstärka det som redan fungerar bra.

Enkäten görs tillsammans med SKR (Sveriges Kommuner och Regioner) samt företaget Brilliant.

Senast uppdaterad: 20 mars 2025