Säkra meddelanden

Upplands Väsby kommun använder Säkra meddelanden för att skicka meddelanden med känslig information. Säkra meddelanden gör att vi kan skicka digitala meddelanden på ett säkert och lagenligt sätt. Det påminner om andra digitala brevlådor, så som Kivra och Skatteverkets "Mina meddelanden".

I de fall Upplands Väsby kommun behöver kommunicera med dig om känslig information används Säkra meddelanden. Säkra meddelanden fungerar som andra digitala brevlådor, exempelvis Kivra och Skatteverkets "Mina meddelanden". Du behöver logga in och identifiera dig för att kunna ta del av meddelandet som skickats till dig.

Mottagare av ett säkert meddelande

Du som medborgare får en notifiering till din e-postadress om att du har fått ett säkert meddelande från Upplands Väsby kommun. I e-postmeddelandet finns en länk som du klickar på för att läsa och svara på meddelandet. För att du ska kunna ta del av innehållet krävs det att du identifierar dig med e-legitimation, exempelvis BankID eller Mobilt BankID.

När du klickat på länken och identifierat dig öppnas brevlådan för säkra meddelanden. Här kan du se de meddelanden som skickats till dig i din inkorg och svara på dem. Du kan också se de meddelanden som du har skickat i din utkorg.

Jag har ingen e-legitimation

Om det är så att du inte har någon e-legitimation för att identifiera dig kan du skaffa detta genom att kontakta din bank.

Vid frågor kan du kontakta kommunens kontaktcenter Väsby Direkt 08-590 970 00 eller skicka e-post till vasbydirekt@upplandsvasby.se.

Senast uppdaterad: 30 april 2020